Karta Praw Pacjenta

Każdy pacjent korzystający z opieki medycznej w Polsce ma zagwarantowane określone prawa, które mają na celu zapewnienie poszanowania jego godności, intymności oraz dostępu do świadczeń zdrowotnych na najwyższym poziomie. Prawa te obejmują m.in.:

  • Prawo do świadczeń zdrowotnych – pacjent ma prawo do świadczeń odpowiadających aktualnej wiedzy medycznej.
  • Prawo do informacji – pacjent ma prawo do pełnej informacji o swoim stanie zdrowia, diagnozie, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, a także o ich następstwach.
  • Prawo do wyrażenia zgody – pacjent ma prawo do wyrażenia zgody lub odmowy na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych po uzyskaniu odpowiednich informacji.
  • Prawo do tajemnicy informacji – pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny informacji związanych z nim, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego.
  • Prawo do poszanowania intymności i godności – pacjent ma prawo do poszanowania swojej intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.

Pełna treść Karty Praw Pacjenta dostępna jest na oficjalnej stronie Rzecznika Praw Pacjenta: gov.pl

Kontakt do Rzecznika Praw Pacjenta

W przypadku wątpliwości dotyczących przestrzegania praw pacjenta lub potrzeby uzyskania dodatkowych informacji, można skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:

  • Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (czynna całą dobę)
  • Adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
  • E-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
  • Fax: (22) 506 50 64

Więcej informacji na temat kontaktu z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta można znaleźć na stronie: gov.pl